Member details

Dé Hyve over duiken en voor alle duikers

Sort by: -Old first- | New first

25 Jan, 09:21
Hoi hoi , zijn er mensen hier die op de Filipijnen hebben gedoken? Ben van plan om naar Palawan te gaan. Als je een leuke dive spot weet, let me know ;-)

27 Jan, 18:17
Hoi Aislinn,

Ik kan je helaas niet helpen aan een duikspot op Palawan, maar wel in Puerto Galera en ook Batangas. Die plaatsen zijn de meest bezochte plekken in de Filippijnen (voor duikers dan)
Je kunt ook wrakduiken in Subic, waar amerika hun legers hebben gehad. Verder weet ik het ook nog niet; heb daarom ook vrijdag al een oproep gedaan... Wanneer ga jij? Ik ga 6 maart :-d
28 Jan, 11:04
Hey Ray,

Thx voor de tips!!! Puerto Galera is "vlakbij" . Wie weet ga ik daar ook "effe" langs. :blink: Maar 6 maart, dat is al bijna :-d :-d Voor hoe lang ga je naar de Phils?
Ik zou het echt heel leuk vinden als je laat weten, hoe of wat als je terugkomt!

Ik ga pas in eind juni, wss voor 7 weken ;-)
27 Mar, 23:47
Je kan vliegen naar Busuanga/Coron... Daar liggen een flink aantal 2e wereldoorlogwrakken (www.coronwrecks.com) ... je moet wel AOW-niveau zijn... maar die wrakken zijn super!
Andere plekken in Palawan heb ik niet bedoken...
31 Mar, 19:55
hey jelle,

Thx voor de tips. Heb wel Advanced, maar heb allang niet meer gedoken :-( kweenie of het verstandig is om een wrakduik te doen.:-p lijkt me wel super overigens :-d :-d

BTW heb je pic bekeken :hearts: SUPER duikfoto's....vooral van dat zeepaardje ;-)
31 Mar, 20:18
Hi Aislynn... dat zeepaardje was geloof ik bij Zuid Negros, wel erg mooi duiken daar, maar vanaf palawan wat lastig te bereiken (via MNL of PPrincesa->Cebu)... Die wrakduiken zijn wel redelijk heftig... bijna iedere duik een decompressiestop... dieptes van 25-41meter, de laadruimtes inzwemmen (heb wat youtubes op mijn profiel gezet)... (daar moet je wel 'mentaal klaar'voor zijn...) (niet panieken als je de PADI RDP uitduikt);-)
Ik denk dat bij El Nido en bij Puerto Princesa ook wel wat te duiken valt :-) maar helaas heb ikzelf dat nog niet geprobeerd
Groetjes
jel
4 Apr, 10:31
Goededag Aislinn,

Ik ben twee keer op de filipijnen geweest, en ik moet je zeggen het blijft mijn vakantieland, ik ben op het eiland malapascua geweest, exotisch bounty eiland, waar je s'ochtends het water in kan om treshersharks te bekijken en s'middags op dezelfde lokatie met een beetje geluk manta's kan bekijken, er ligt ook vlakbij een ander klein eiland (Gato), daar kun je het pygmea seahorse(kleinste zeepaardje) bekijken, ik ben er echt helemaal weg van, als je meer informatie wilt kijk dan even op http://www.malapascua.net, als je naar de filipijnen gaat mag je dit eiland eigenlijk niet overslaan,groetjes Bas.:-d
4 Apr, 10:36
Hey Jelle,

klinkt geweldig dat wrakduiken!! Maar nix voor mij hoor, ben meer een fundiver ;-) Bij de Blue Hole in Egypte kreeg ik het al benauwd :-s Thx anywz :-d :-d
4 Apr, 10:37
En anders bekijk deze link even, bij dit resort heb ik gedoken, denk dat het beeld genoeg zegt.

http://www.blueworldtv.com/video_html/6_thresher_sharks.htm

groetjes Bas.
4 Apr, 10:51
Hey Bas,

Thx voor je reactie ;-) JAAAA klinkt helemaal geweldig!!!!!! Wat je net hebt opgesomd is wat zon beetje wat ook op mijn verlanglijstje staat :blink: Nja om eerlijk te zijn, wil ik liever zeepaardjes zien dan haaien :-$ :-$
Ben al wel in de buurt van Cebu geweest, bij Apo Island! Was ook echt SUPER! Dit jaar dus naar Palawan. Waar ben je in the Phils. geweest en wanneer ga je weer??

Groetjes, Aislinn
5 Apr, 10:48
Hey Aislinn,

Ik ben op panglau geweest, het kleine stukje dat aan bohol hangt, vond het te toeristisch, en daarna op malapascua en een keer 3 weken op malapascua geweest, toen heb ik m'n divemaster gedaan, wanneer ik weer ga weet ik niet, m'n relatie is net over na 8,5 jaar en ben met een nieuwbouw appartement bezig, maar ik wil zeker wel weer naar filipijnen, het blijft toch echt mijn vakantieland, voor de rest geef ik ook les bij divecenter aan de maarsseveenseplassen,dus ja wanneer ik weer ga is even af wachten. Groetjes Bas.
14 May, 15:07
Als bestemming kan ik ook Boracay aanraden. Klein eiland en duiken voor elk niveau mogelijk.

Groetjes,
Artur
17 May, 20:08
heeej,

Ik ben drie jaar geleden op palawan geweest in Puerto princessa maar niet gedoken. Ik heb wel dit jaar voor het eerst op Bohol gedoken was ook erg mooi. Hellaas niet gedaan op Palawan maar als je tijd hebt Bohol is ook erg mooi.

p.s. inderdaad arthur Boracay is ook erg leuk maae ik heb wel gehoord dat het onderwaterleven minder is geworden door de velen duiken die er worden gemaakt.

groeten,

rutger

Subject Started by  Replies   Last 
Johan
7 Wednesday, 12:56
Sijmen
1 Wednesday, 01:08
Emile
3 Tuesday, 15:20
Rien
0 Monday, 21:57
Marjolein