Beste Matthijs,
Zoals al door een aantal anderen is beschreven is de keuze van een volledige uitrusting een persoonlijke aangelegenheid.
Laat je in ieder geval goed voorlichten vwb pakken.
Wat ademautomaten betreft: de ervaring zal leren wat je het prettigste vind.
Verder is ook van (al dan niet wezenlijk) belang: waar ga je duiken? Het kan namelijk een verstandige keuze zijn om bijvoorbeeld een ademautomaat met ingebouwd filter kopen, als je van plan bent ook in Nederland te duiken. Handig in verband met eventueel stof en vuil.
Wat pakken betreft: passen passen passen, is eigenlijk het enige credo. Klinkt vervelend, maar ik had het geluk dat ik de eerste gelijk perfect vond, dus wie weet.
Pasvorm is het allerbelangrijkste.
En zoals anderen ook al zeiden: staar je niet blind op een bepaald merk, of op de prijs, je kan het zo goedkoop maken als je zelf wilt, maar voor kwaliteit zal je idd in de buidel moeten tasten, maar dan heb je ook wat.
Misschien dat je eens op fora kunt kijken of er duikwinkels zijn die uitverkoop houden (dacht dat er een in Vlaardingen zit die opgekochte nieuwe spullen verkoopt) en anders kun je mogelijk bij een duikschool ademautomaten kopen die geserviced zijn, heb ik voor mijn vriendin gedaan en alles bevalt perfect, voor een redelijk bedrag.
Nou, denk dat je door alle reacties wel een bepaald beeld kunt vormen.
Kan je eventueel ook wat sites aanbevelen, maar ben bang dat je door de persluchtslangen het water niet meer ziet...
Succes met uitzoeken!
Alex