Member details

Dé Hyve over duiken en voor alle duikers

Sort by: -Old first- | New first

1 May, 12:39
Ben een duikvakantie aan het plannen voor Egypte. Heeft iemand advies over Voodoo Divers in Hurghada?
1 May, 18:02
Beste Ton,

Wij (Bas en Marieke) zijn vorig jaar naar Hurghada geweest in Egypte hier hadden wij een open water course geboekt (gelukkig nog niet betaald) bij voodoo divers. Wij moesten sochtends om 8 uur voor het hotel staan en dan zouden we opgehaald worden. Wij stonden er om kwart voor 8 en hebben tot kwart voor tien gewacht maar er kwam niemand opdagen. Vervolgens 20 keer gebeld en niemand bereikbaar en dus onze eerste dag naar de klote. Uiteindelijk die kerel aan de lijn gehad maar die deed net of zijn neus bloedde en zij heel laks "oh ja nou dan halen we jullie morgen toch op"
Wij zijn uiteindelijk terecht gekomen bij "undersea adventures" www.undersea-adventures.co.uk en wij waren hier erg tevreden over. Dus de voodoo duikschool absoluut mijden.

Groeten en veel plezier
2 May, 13:51
probeer het eens bij seaqueens of bij King Snefro boats. Beide zijn betrouwbaar en hebben goeie divemasters.
tenzij je landbased wil zitten: Scuba Divers Red Sea.

Dorothea Reinecke
SEA QUEEN FLEET
www.seaqueens.com
Tel: +20 (0) 12 - 100 39 42
Email: doro@seaqueens.com

ik ben net 3 dagen terug en heb weer fantastisch gedoken @ down south (ter hoogte van elphinstone en ja, er waren weer oceanic white tip sharks)

succes en have fun !!
2 May, 23:48
Bas, Marieke en Willemijn, bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag.
(y)
3 May, 09:12
Ik ga in Juni voor de 5e jaar naar Hurghada en ik plan mn duiken altijd bij Aquanaut.
De site is te vinden onder www.hurghada.pagina.nl en dan onder de rubriek duiken en dan moet je Aquanaut Red Sea aan klikken.

Veel duikplezier
3 May, 10:48
Hey,
ik heb vorig jaar mijn advaced gehaald bij Voodoo divers. Aan de manier van les geven was niets mis, maar erg vriendelijk vond ik ze niet ook geen gezelligheid aan boord. Je bent toch de hele dag onderweg, dan wil je ook dat het gezellig is. Ik hoor goede berichten over deepdivers en blue paradise. ik moet ook nog beslissen waar ik ga.( 10 mei ben ik daar)Bij dive conections is het heel goed verzorgt maar dat zit in el gouna, heb ik wel vanuit Hurghada gedaan maar dat is echt te ver!
Als ik terug ben zal ik nog wel wat schrijven waar ik uiteindelijk ben terecht gekomen!
in ieder geval heel veel plezier
:coolpeace:
6 May, 16:43
Hallo,

Deze zomer ga ik voor het eerst naar Egypte. We willen graag gaan duiken in Hurghada. Heb zelf nog nooit gedoken.

Wat kan ik het beste doen en is het eigenlijk wel mogelijk??

Tips, adviezen, aanbevelingen, alles is welkom. Desnoods even krabbelen?

Alvast super bedankt!

Grtz..
6 May, 18:06
@ Elvin:
Het slimste om te doen lijkt me hetvolgende: - Proefduik bij een duikschool hier in NL doen, zodat je alvast je duikdoop hebt gehad, misschien vind je het uiteindeljk helemaaaal nix... ;-)
- Je kan OW Referral doen: bij een NL duikschool doe je je theorie en zwembadgedeelte, je krijgt dan van de instructeur de 'referral' mee, in Egypte doe je dan alleen je buitenwaterduiken (scheelt je weer tijd als je daar bent)

Andere opties zijn:
- Gewoon je cursus in Egypte doen, daar maar zien of je het leuk vind. (lijkt mij een mindere optie eigenlijk).
- Gewoon de hele cursus in Nederland doen. In je eigen moerstaal, in 'wat minder zicht' water (maar ja, dan valt het in Egypte weer mee met het fantaaaastische zicht:-) ) (lijkt mij ook een toffe optie)

Je hebt nog tijd genoeg om een cursus hier te doen :-)
6 May, 21:03
dank je! goede tip!

wat zijn de kosten??
7 May, 10:34
In Nederland zal een Padi OW-cursus rond de 390 liggen, een referral 260... er is prijscompetitie voor openwatercursussen dus prijzen variëren...

Natuurlijk moet je in Egypte dan ook een stukje cursusgeld betalen, helaas vind ik daar geen info over, best is om zelf even te googlen of contact op te nemen met het duikcentrum van jouw keuze (in EG/NL) en daar actuele prijsinformatie op te vragen.
gr
jelle
9 May, 21:31
Ben bezig met een duikvakantie in Sharm el sheik
Heb het hotel al geboekt Surice island vieuw
Wie kan er goede tipes geven over met welke school je het besta kan gaan duiken
Wie kent Aqua sharm ....wil ook graag al een pakket boeken via het net vooraf heb begrepen dat dit meestal goedkoper is ..heeft er iemand tips op dat vlak
11 May, 09:29
Vriend van me heeft zijn referral hier gedaan voor 150 euro (Nijverdal) en hij had de mazzel dat ie alleen les kreeg, omdat een ander groepje had afgebeld. Wel werd van hem verwacht dat ie de DVD/het boek zelf thuis moest bestuderen. Wel had hij uitgebreid de gelegenheid om vragen te stellen. Dat is dus maar net wat je prettig vindt en of je de discipline kunt opbrengen om thuis te leren. Theorie-examen heeft ie met 3 foutjes gehaald, dus dat ging prima!
We gaan donderdag richting Dahab. Daar de open water-duiken voor 135 euro bij Penguin Divers (daar duik ik al 5 jaar en zij zijn echt geweldig!).
Al met al zijn hele opleiding dus voor 285 euro, incl mooie duiken in Egypte.

greetz, Leonie
13 May, 18:52
Wij zijn vorrig jaar 2 maal naar Hurghada geweest, 2 maal gedoken bij Diving World Hurghada en was erg goed qua opleiding en zeker houden ze je goed in de gaten.

Qua hotel beide keren in Arabella (zeker een aanrader) wij gaan eind oktober weer terug naar Arabella en duiken met Diving World dus ja, bevalt!

Nou succes.

Groetjes Danielle
3 Jun, 20:27
wij vertrekken zaterdag naar dahab in egypte..zie ook dahab.nl

hier kun je blijkbaar perfect kantduiken ipv altijd met de boot weg te moeten...
wat minder grootschalig dan sharm of hurghada blijkbaar...we zullen het gaan zien!!
3 Jun, 23:35
Ik ben zelf ook bij voodoo divers geweest (2 jaar terug? inmiddels) en ik had totaal geen problemen met ze. Was leuke boot tocht erg gezellig, goed eten en leuke duikjes gemaakt

Subject Started by  Replies   Last 
Johan
7 Wednesday, 12:56
Sijmen
1 Wednesday, 01:08
Emile
3 Tuesday, 15:20
Rien
0 Monday, 21:57
Marjolein
3 Monday, 15:54
Misja Bonke