Member details

Dé Hyve over duiken en voor alle duikers

Sort by: -Old first- | New first

5 Jun, 14:00
heej,
volgend jaar willen we met een groepje gaan duiken in thailand, heeft iemand advies waar je mooi kan duiken en waar ze goede duikleiders hebben?
groetjes
5 Jun, 15:54
Ligt een beetje wanneer je wilt gaan duiken; in de wintermaanden is de westkust mooi. Ik ben toen zelf deze winter bij de Similan Eilanden geweest (moet je wel met een boot mee), maar wat zuidelijker bij koh Lanta schijnt ook mooi te zijn. In de zomermaanden heb je meer kans op mooi weer aan de oostkust bij Koh Tao. Ik ben in de wintermaanden ook bij Koh Tao geweest en daar was het soms mooi weer, soms wat minder, maar vond het duiken beduidend minder spectaculair dan bij de Similan eilanden. Let wel dat het aan te raden is om een live-aboard trip naar de Similan Eilanden van tevoren te boeken. Ik ben bij:
http://www.similan-diving-safaris.com/ geweest, waren niet duur en vertrekken vanaf khao lak (leuk plaatsje aan de kust)
Succes met je planning, mocht je nog info of foto's willen, mail me dan gerust ;-)
6 Jun, 14:42
Ga inderdaad naar de Similan eilanden want het duiken rond Koh Tao viel ook mij dit jaar tegen. De Rode Zee is veel kleurrijker.
6 Jun, 16:50
bedankt voor jullie advies, we gaan zeker even op internet kijken.
bootduiken zijn voor ons geen probleem, daar hebben we eigelijk alleen goede ervaringen mee, en ik vind het persoonlijk makkelijker duiken dan kantduiken, dus dat komt ook helemaal goed.

chris, rode zee vind ik tot nu toe ook nog het mooist om te duiken, hoewel ik de caribiën ook erg mooi vond.

we zullen zie hoe het word, ik weet het wel te vertellen als ik terug kom.
7 Jun, 07:20
Hoi Christien,
mocht je nog meer vragen hebben over het duiken in Thailand kijk eens op www.DuikenThailand.com of stuur me een mailtje. Wij kunnen hier alles regelen aan de westkust waar (zoals de reacties van de voorgaande mensen al aangeven) het duiken verreweg het mooiste is.
Ook in het "green season" overigens.
Een combinatie dafari is ook te maken met 2 dagen naar Hin Daeng/Muang en 4 dagen naar de Similan eilanden, Surin en Richelieu Rock.
Groet,
Chris.
11 Jun, 17:53
heej chris,
bedankt, er staat inderdaad veel informatie op die site.
ik zal kijken wat we er mee kunnen doen, anders kan je zeker een mailtje van me verwachten.
groetjes
12 Jun, 18:55
http://www.dive-centers.net/dive_centers-phuket-61-dive_centers-thailand-79.html

voor een paar linkjes van thaise duikcentra in de omgeving phuket. (phuket is de gateway voor similans, samen met khao lak)...
googlen naar khao lak scuba geeft ook weer een behoorlijke hoeveelheid duikcentra.

ik heb zelf gedoken met scubacat (vond ik destijds erg op britse duikers georienteerd), marina divers (hele leuke thaise crew, handige boten!), seadragon (te lange tijd geleden mee gedoken)...

Veel plezier daar
20 Jul, 21:46
Hi.

Heb zelf in Thailand gewerkt. Het ligt erg aan de periode dat je gaat aangezien het seizoen daar verschilt aan de oost en westkust.
De westkust is veel mooier om te duiken. Het seizoen begint daar eind sept ongeveer. Het allermooist kun je duiken als je een liveaboard boekt aangezien je dan verder uit de kust duikt.
Verder kun je vanaf Koh Lanta echt geweldige duiken maken op Hin Deng en Hin Muang, mantarays bij de vleet!!
Laat me weten wanneer je meer info wilt!
Sandra

Subject Started by  Replies   Last 
Ron
39 yesterday, 20:24
Dorothe
1 Monday, 18:24
Theo
0 Monday, 12:08
Ton
16 Sunday, 22:29
Hans Buitenhuis
0 Sunday, 20:37